Kunst op 'den aperitief'

De volgende editie van ‘Vrijwilligers op de aperitief’ krijgt een kunstzinnig karakter. Op de aperitief van 4 juni zal de Iraakse kunstenaar Raid al Wasety aan onze parochie een nieuw kunstwerk oververhandigen. Begin dit jaar reeds schonk de Iraakse vluchteling die in het opvangcentrum Meihof verblijft, onze parochie een linosnede met als thema ‘Eenheid’. Het werk van de sjiitische kunstenaar uit het zuidoosten van Irak prijkt sindsdien vooraan in de kerk. Aan het begin van de vasten stelde het parochieteam aan Raid al Wasety de vraag om een werk te maken rond het thema‘barmhartigheid’.Voor de katholieke kerk is het huidige jaar immers een jubeljaar dat expliciet in het teken staat van de barmhartigheid. Anderzijds is voor de moslims de tweede belangrijkste naam van God ‘de Meest Barmhartige’. De vraag aan de graficus uit Irak luidde dan ook om een werk te maken dat de barmhartigheid van God in zowel de christelijke als de islamitische traditie uitdrukt. Het resultaat van deze niet eenvoudige opdracht kan je komen bekijken op de aperitief van 4 juni. Ben je benieuwd en wil je kennis maken met de kunstenaar kom dan gerust eens langs. Iedereen welkom op de pastorij vanaf 10.30u.!