Lint fonkelt … in onze kerk

Op zaterdag 16 december was onze kerk geopend van 17 uur tot 20 uur. Meer dan 200 mensen, volwassenen en veel kinderen, brachten een brandend kaarsje naar voor in de kerk. De kerststal was te bewonderen en het koor Carmina Tilia zong prachtige kerstliederen uit verschillende landen. De kinderen konden luisteren naar een heel mooi kerstverhaal.

Iedereen was welkom en er was tijd voor warme ontmoetingen. Een gezin met 2 kinderen kwam binnen en de vader vertelde: “Wij zijn een moslim-gezin maar wij komen toch een kaarsje branden in deze katholieke kerk. Godsdienst gaat immers over liefde en vrede en er is toch maar één God.” Deze prachtige getuigenis heeft me sterk ontroerd. Zo mooi!

Lint fonkelt … in onze kerk was hartverwarmend.

Yvonne Lenaerts

D A N K   U … dankjewel!!!

De actie warme kleding voor de vluchtelingen in Brussel werd een héél groot succes!

We zijn reeds met 4 volle auto’s naar Brussel kunnen rijden. Er ligt nog zeker zoveel dat nog moet worden weggebracht. En dat zal gebeuren!

We willen dan ook iedereen van harte danken. Iedereen die op de verschillende inzamelpunten in de verschillende parochies warme kleding bracht … en de bereidwillige chauffeurs die naar Brussel reden.

We stellen voor om dit initiatief nu wel af te ronden!

Breng geen warme kleding meer naar de inzamelpunten in de verschillende parochies ...

Wat nu toch nog moest binnen komen zal aan goede doelen gegeven worden in de onmiddellijke omgeving.

Namens een dankbare en gelukkige werkgroep diaconie en solidariteit,

binnen onze pastorale eenheid: een dikke merci!

Josée.